September 20, 2011

How Independent Is Al Jazeera?

Omar Chatriwala, Foreign Policy

AP Photo

Al Jazeera has been making waves in the Middle East ever since it aired its first broadcast on Nov. 1, 1996. In its news dispatches and talk shows, the pan-Arab satellite channel, which is funded by the state of Qatar, has been a strident critic of U.S. foreign policies in Afghanistan, Iraq, and the Palestinian Territories, even while it has been a thorn in the side of many an Arab autocrat. But after the last dump of leaked U.S. diplomatic cables by WikiLeaks, on Aug. 30, articles have begun to circulate—especially in Iranian and Syrian media outlets—about Al Jazeera's close relationship with a surprising interlocutor: the U.S. government.

Read Full Article ››

TAGGED: WikiLeaks, Al Jazeera

RECOMMENDED ARTICLES

May 8, 2012
Why China Kicked Out Al Jazeera
Kenneth Tan, Shanghaiist
And here it is -- the Al-Jazeera documentary that is said to have pissed China off so much that it refused to extend press credentials for its China correspondent Melissa Chan (even though she took no part in its production),... more ››